„PRAMAC” sp. z o. o. dziękuje za odwiedzenie tej strony internetowej (dalej „Sklep Internetowy”). Odwiedzając Sklep Internetowy użytkownik zgadza się z warunkami prawnymi użytkowania.
Regulamin Sklepu internetowego
I. Postanowienia ogólne
1. Przedsiębiorcą prowadzącym Sklep internetowy znajdujący się pod domeną internetową pramac-lifter.pl , i będącym właścicielem Sklepu internetowego jest „PRAMAC” sp. z o. o., zwany dalej „Właścicielem” lub „Sprzedającym” z siedzibą przy ul. Krakowskiej 141 – 155 budynek F, 50-428 Wrocław, NIP: 8992544887 REGON: 020109810, KRS: 0000239425, e-mail info.pl@pramac.pl lub polska@pramac.com.
2. Kontakt ze Sklepem internetowym jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej info.pl@pramac.pl lub polska@pramac.com.
3. Regulamin Sklepu internetowego (zwany dalej „Regulaminem”) określa prawa i obowiązki Klientów jak również prawa i obowiązki Sprzedającego jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Sklep Internetowy.
4. Regulamin jest dostępny w polskiej wersji językowej na stronie pramac-lifter.pl
5. Klienci zobowiązani są do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych.
6. Właściciel zobowiązuje się do bezpiecznego przetwarzania danych osobowych Klientów wyłącznie w celu rzetelnego wykonania umów sprzedaży zawartych na odległość. Polityka Prywatności znajduje się na stronie sklepu internetowego oraz jest udostępniona w trakcie składania zamówienia.
7. Informacje, materiały fotograficzne, dane, oprogramowanie, grafika, filmy, obrazy, produkty i ogólnie wszystkie materiały zawarte w Sklepie internetowym (zwane dalej „Materiały”) są wyłączną własnością Pramac sp. z.o.o.
8. Wyraźnie zabrania się powielania, nawet częściowego powielania, pobierania, nagrywania, publikowania lub rozpowszechniania Materiałów w jakiejkolwiek formie lub w jakikolwiek sposób bez uprzedniej pisemnej zgody Właściciela Sklepu internetowego.
9. Znaki towarowe „PRAMAC” i „LIFTER” są nazwami handlowymi i graficznymi zastrzeżonymi znakami towarowymi będącymi własnością PR Industrial, a także ich odpowiednie loga. Wszelkie inne znaki towarowe i loga wyświetlane w Sklepie internetowym stanowią własność ich odpowiednich właścicieli.
10. Jakiekolwiek użycie lub powielanie tych znaków towarowych i log, z jakiegokolwiek powodu lub celu, jest wyraźnie zabronione.
11. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za wszelkie straty, koszty i szkody, bezpośrednio lub pośrednio wszelkiego rodzaju i zdarzenia, które mogą wyniknąć z korzystania z Sklepu internetowego.
12. Materiały mogą podlegać zmianom lub aktualizacjom bez powiadomienia. Właściciel zastrzega sobie również wyłączne prawo do wprowadzania zmian i / lub ulepszeń w obrazie, produktach, tekście, aplikacjach znalezionych w Sklepie internetowym, bez wcześniejszego powiadomienia w dowolnym momencie.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:
- Sklep internetowy lub Sklep – sklep internetowy działający pod adresem pramac-lifter.pl i stanowiący własność Właściciela, prowadzący sprzedaż produktów na odległość.
- Właściciel lub Właściciel Sklepu internetowego lub Sprzedający – Pramac Sp. z o.o., ul. Krakowska 141 – 155 budynek F, 50-428 Wrocław, NIP: 8992544887 REGON: 020109810, KRS: 0000239425, e-mail info.pl@pramac.pl.
- Klient – przedsiębiorca dokonujący zakupu w Sklepie internetowym.
- Użytkownik – każdy podmiot korzystający z Internetu, który wejdzie na stronę internetową Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza sobotami oraz dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz nabywania w nim produktów.
- Rejestracja – dobrowolne podanie danych przez Klienta polegające na wypełnieniu formularza dostępnego na stronie internetowej Sklepu.
- „Klient – Konsument” – Klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupu w Sklepie internetowym, który jest bezpośrednio związany z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
W odniesieniu do rękojmi za wady fizyczne produktów sprzedawanych ze Sklepu internetowego, do Klienta – Konsumenta mają zastosowanie postanowienia Regulaminu z uwzględnieniem art. 556(4) polskiego kodeksu cywilnego i 556 (5) polskiego kodeksu cywilnego.\W odniesieniu do prawa do odstąpienia od umowy, do Klienta – Konsumenta mają zastosowanie postanowienia Regulaminu z uwzględnieniem rozdziału 4 (Prawo odstąpienia od umowy) Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumentów (tekst jednolity; Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zmianami).
III. Techniczne warunki korzystania ze sklepu internetowego
1. W celu korzystania ze Sklepu, Klient powinien posiadać:
– urządzenie przekazujące dane teleinformatyczne;
– dostęp do sieci Internet;
– adres poczty email.
2. Sklep zbiera informacje zawarte w plikach cookies, które są plikami tekstowymi. Pliki te nie zachowują żadnych danych personalnych, używane są w sposób anonimowy w celu ocenienia realnego zainteresowania serwisem na stronach Sklepu Internetowego. Pliki Cookies służą do wymiany informacji pomiędzy Sklepem Internetowym a Użytkownikiem, co w znacznym stopniu ułatwia dopasowanie oferty do oczekiwań i preferencji każdego Użytkownika. Klient decyduje o stosowaniu plików cookies. Przeglądarki internetowe często domyślnie mają ustawioną możliwość instalowania tych plików na urządzeniu końcowym Klienta, który w każdym czasie może dokonać zmiany ustawień.
3. Sklep informuje, iż wyłączenie przez Klienta możliwości korzystania z plików Cookies może wpłynąć na funkcjonalności dostępne w Sklepie Internetowym.
4. Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies zawarte są w Polityce Prywatności, udostępnionej pod adresem pramac-lifter.pl i stanowiącej integralną część Regulaminu.
IV. Rejestracja i Logowanie
1. Klient w celu założenia „Twój Profil” dokonuje rejestracji podając nazwę użytkownika, adres e-mail oraz hasło, za pomocą formularza.
2. Hasło podawane przy logowaniu do Sklepu Internetowego może składać się z liter, cyfr lub/oraz znaków specjalnych. Hasło jest indywidualne dla każdego użytkownika. Hasło można zmienić na stronie poprzez podanie adresu e-mail oraz nowego hasła.
3. Założenie ,, Twój Profil ” jest nieodpłatne.
4. Rejestracja jest warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie internetowym.
5. Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
6. Klient przez akceptację Regulaminu składa oświadczenie następującej treści:
– przystąpiłem dobrowolnie do korzystania z usług Sklepu internetowego;
– dane zawarte w formularzu są zgodne z prawdą.
7. Klient nie może przekazywać hasła dostępu do konta w Sklepie internetowym osobom trzecim.
8. Zarejestrowany Klient ma możliwość:
– dostępu do statusu oraz historii zamówień
– zamówienia produktu
– zmiany swojego hasła
– zmiany swoich danych
9. Dokonanie rejestracji umożliwia zalogowanie do systemu.
V. Realizacja zamówień
1. Sklep internetowy jest czynny przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, umożliwiając Klientowi złożenie zamówienia o każdej porze.
2. Jeżeli proponowana treść umowy sprzedaży nie jest zgodna z zamówieniem złożonym przez Klienta, Klient powinien bez zbędnej zwłoki zawiadomić o tym Sklep internetowy wysyłając wiadomość e-mail ze wskazaniem zauważonych rozbieżności. Sklep internetowy prześle wówczas Klientowi skorygowaną treść proponowanej umowy
3. Klient składa zamówienie w następujący sposób:
– wybór towarów dokonywany przez dodanie ich do koszyka;
– podanie danych do formularza rejestracyjnego ,, Dane Płatności ” bądź logowania,
– wybór formy płatności;
– zatwierdzenie zamówienia przez przycisk „Kupuję i płacę”;
– wysłanie potwierdzenia złożenia zamówienia na adres e-mail Klienta.
4. Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
5. Klient składając zamówienie jest obowiązany podać:
– Imię i nazwisko
– NIP
– Ulica, Miasto, Kod pocztowy
– Telefon
– Adres e-mail
– inne dane do dostawy jeżeli adres wysyłki będzie inny niż dane nabywcy na fakturze
VI. Formy płatności
1. Klient ma możliwość dokonania zapłaty za towar tytułem złożonego zamówienia za pośrednictwem:
a.) System płatności online
b.) Przelewu
VII. Ceny
1. Ceny podane przy produktach na stronie WWW Sklepu Internetowego podawane są w PLN ( ceny netto i brutto ) i zawierają podatki i opłaty. Cena produktu przed oznaczeniem przycisku „do koszyka” nie zawiera kosztów przesyłki i innych dodatkowych opłat. Koszty przesyłki doliczane są do sumy zamawianych produktów.
2. Dla Klienta wiążąca jest cena produktu przesłana w potwierdzeniu zamówienia. Potwierdzenie zamówienia przesłane do Przedsiębiorcy jest momentem zawarcia umowy sprzedaży.
3. Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia (wraz z kosztami przesyłki) udostępniana jest po otrzymaniu zamówienia oraz potwierdzana jest w przesłanej wiadomości e-mail na adres podany przez Klienta.
VIII. Dostawa
1. Dostawa zakupionych produktów w Sklepie internetowym odbywa się poprzez firmę kurierską JAS – FBG S.A. ( NIP: 6330003565, adres: 40-706 Katowice ul. Kolejowa 17 )
2. Termin dostawy jest ustalany w sposób indywidualny z każdym Klientem w potwierdzeniu zamówienia.
3. Dostawa i odbiór produktów dokonywana jest w dni robocze od poniedziałku do piątku.
4. Przesyłki kurierskie podlegają ubezpieczeniu.
IX. Zwroty
Jeżeli nie jesteś Klientem – Konsumentem obowiązuje procedura zwrotu towarów poniżej. Jeżeli jesteś Klientem – Konsumentem obowiązuje procedura zwrotu towarów poniżej z uwzględnieniem przepisów Ustawy o prawach konsumenta i polskiego kodeksu cywilnego.:
- Właściciel Sklepu internetowego nie ponosi kosztów transportu zwracanych produktów przez Klientów.
- Klienci ponoszą koszty zwrotu produktów do Właściciela Sklepu internetowego. Wybór firmy kurierskiej do transportu zwracanych produktów należy do Klienta.
- Zwrot zamówienia od Klienta musi być uzgodniony z Właścicielem drogą mailową przez Klienta. Właściciel udziela zgody na zwrot zamówionych produktów. Nie otrzymanie zgody przez Klienta oznacza brak akceptacji na zwrot zamówienia.
- Adres do wysyłki zwracanych produktów od Klientów jest następujący: Pramac Sp. z o.o., ul. Krakowska 141 – 155 budynek F, 50-428 Wrocław.
- Po dostarczeniu do Właściciela Sklepu internetowego zwracanych produktów, Właściciel dokonuje weryfikacji stanu produktów. Wyniki weryfikacji decydują o otrzymaniu zwrotu środków pieniężnych na rachunek bankowy Klienta.
- Właściciel Sklepu internetowego dokonuje zwrotu otrzymanych pieniędzy od Klienta w terminie 14 dni od daty otrzymania zwrotu zamówienia po zrealizowaniu wymaganych przez Regulamin warunków zwrotu.
- Właściciel sklepu informuje, że produkty zwrócone przez Klientów bez uprzedniej zgody Właściciela oraz bez opłaconego transportu nie będą przyjmowane.
- Sprzedający dokonuje zwrotu otrzymanych pieniędzy, pomniejszony o koszty transportu do Klienta oraz prowizję systemu przetwarzającego płatność Blue – Media w wysokości 0,99 % od każdej transakcji.
X. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
Jeżeli jesteś Klientem – Konsumentem przysługuje Tobie prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. W tym przypadku, obowiązuje następująca procedura::
- Klient – Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, składając w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu zamówionego towaru stosowne oświadczenie w jakiejkolwiek formie. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem na adres: Pramac sp.z.o.o. 50-428 Wrocław ul. Krakowskiej 141 – 155 budynek F lub adresy mailowe: info.pl@pramac.pl oraz polska@pramac.com.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres firmy: Pramac sp.z.o.o. 50-428 Wrocław ul. Krakowska 141 – 155 budynek F.
- Klient – Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Jeżeli Klient – Konsument w trakcie składania zamówienia wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu klientowi – konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Bezpośrednie koszty zwrotnego dostarczenia towaru w związku ze skorzystaniem z uprawnienia ponosi Klient – Konsument, chyba, że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Klienta – konsumenta o jego prawie odstąpienia od umowy. Klient – Konsument ma obowiązek zwrócić towar nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia Klienta – Konsumenta od umowy, Sprzedawca dokona zwrotu ceny zamówienia w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru. Zwrot nastąpi na wskazany przez Klienta – Konsumenta rachunek bankowy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient – Konsument, chyba że Klient – Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi – Konsumentowi w wypadkach:
– świadczeń o właściwościach określonych przez klienta – konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (np. zamówienie indywidualne)
– świadczenia, których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
– świadczeń, których przedmiotem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– świadczeń, których przedmiotem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
– świadczeń, które są wyraźnie dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta – konsumenta.
XI. Rękojmia
Jeżeli jesteś Klientem – Konsumentem przysługuje Tobie prawo do rękojmi za wady.
- Produkty oferowane w Sklepie Internetowym objęte są 24 miesięczną odpowiedzialnością Sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Istnieje domniemanie, że jeżeli Klient – Konsument zgłosił rękojmię Sprzedawcy w ciągu 12 miesięcy od doręczenia produktu to wada produktu istniała już w chwili jego wydania.
- Reklamacja na podstawie odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność towaru z umową może być przekazana listem na adres firmy: Pramac sp.z.o.o. 50-428 Wrocław ul. Krakowska 141 – 155 budynek F lub na adresy mailowe: info.pl@pramac.pl oraz polska@pramac.com.
- W reklamacji powinien znaleźć się dokładny opis rodzaju niezgodności oraz data jej wystąpienia. Powinno być określone również żądanie Klienta – Konsumenta, nr zamówienia oraz dane kontaktowe, co ułatwi procedurę reklamacyjną.
- Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient – Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
- Sklep Internetowy rozpatruje reklamacje niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji wysłanej przez Klienta – Konsumenta.
- W przypadku braku informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji, w terminie określonym w pkt.5, reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść Klienta – Konsumenta.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji, Klient – Konsument może żądać doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową, nieodpłatnej naprawy lub wymiany produktu na nowy, obniżenia ceny lub istnieje możliwość odstąpienia od umowy. Sklep Internetowy zwróci Klientowi – Konsumentowi równowartość ceny produktu. Klient – Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Odpowiedź w sprawię reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta – Konsumenta adres e-mail lub adres korespondencji.
XII. Anulowanie zamówienia
1. Przy anulowaniu zamówienia, kwota zwrócona klientowi jest pomniejszona o prowizję serwisu przetwarzającego płatność Blue Media według stawki 0,99% od transakcji.
2. Przy anulowaniu zamówienia, klient ponosi koszt anulowania rozpoczętych procedur kompletacji i transportu zamówienia.
XIII. Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów
1. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klientów określone zostały w „Polityce prywatności” dostępnej na stronie internetowej, stanowiącej integralną część Regulaminu.
XIV. Pozostałe regulacje
1. Wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie przez Strony w drodze negocjacji lub mediacji, a w przypadku niedojścia Stron do porozumienia – przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Właściciela.
2. Właściciel Sklepu internetowego nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi.